مشكلات سئو

۲۰ بازديد

مشكلات سئو بدون شك هميشه بسياري از مديران وب را آزار داده است. بسياري از اين افراد به دليل عدم توانايي در حل مشكلات سئو سايت خود ، ممكن است نتوانند كار خود را در دنياي آنلاين ادامه دهند. اين امر باعث شد كه تهيه يك مقاله آموزشي كامل و جامع براي تحقيق و حل مشكلات سئو براي شما عزيزان و همراهان seoedu ضروري بدانيم.

 

امروزه اجراي برنامه هاي اجتماعي و دقيق SEO يكي از مهمترين موارد براي رتبه بندي وب سايت است. اگر وب سايت خود را بهينه نكرده ايد و هنوز در اين فعاليت ها شركت نكرده ايد ، قطعاً سايت هاي رقيب شما از شما جلوتر خواهند بود. البته قبل از اينكه بتوانيد مشكلات مربوط به بهينه سازي وب سايت خود را حل كنيد ، بايد اصل SEO را درك كنيد.

 

اين موضوع آنقدر مهم است كه اخيراً بحث سئو به سايت محدود نمي شود و فراتر از آن رفته است و مسائلي مانند سئو اينستاگرام نيز در زمينه فروش و اينترنت وارد ميدان رقابت شده اند ، خالي از لطف نيست كه در راستاي سئو ، جستجوگرها با اينستاگرام seoedu را بياموزيد.

 

ما مي توانيم سئو را تركيبي از بهترين روشهاي مورد تأييد موتورهاي جستجو بدانيم.

 

همچنين ، در بسياري از موارد ، رتبه بندي وب سايت به دليل عدم استفاده از بهترين روش ها ، مي تواند به طور تصادفي مشكل ساز شود. در نتيجه ، در اين مقاله مي خواهيم اشتباهات سئو را كه گاهي در وب سايت ها ديده مي شود ، بررسي كنيم. اما همچنين مي توانند بسيار مخرب باشند. اگر مرتكب اين اشتباهات شويد ، مي توانيد آنها را اصلاح كنيد و اگر قبلا مرتكب نشده ايد ، با خواندن اين مقاله مي توانيد از بروز چنين مشكلاتي جلوگيري كنيد.

 

مشكل 1: نمايه سازي نادرست صفحات شما

ماهيت مشكل: همه ما مي خواهيم گوگل براي صفحات ما رتبه بالاتري داشته باشد. اما گوگل فقط مي تواند محتوايي را كه ربات هايش به آن دسترسي دارند رتبه بندي كند. بهترين راه براي بررسي اينكه آيا در نمايه سازي صفحات ما مشكلي وجود دارد ، استفاده از Google Search Console است.

به سادگي حذف برچسب هاي noindex از صفحات موردنظر يا قرار دادن آن صفحات در robots.txt و دادن زمان به گوگل براي بررسي سايت منجر به نمايه سازي اين صفحات توسط موتورهاي جستجو و رتبه بندي در نتايج مي شود. نشان داده شود. اگر در مورد مسائل SEO در وب سايت خود به طور كامل تحقيق كرده ايد و همچنين از نمايه سازي كامل وب سايت خود مطمئن هستيد ، بايد اين احتمال را داشته باشيد كه وب سايت شما توسط Google به طور دستي تحريم شده باشد. بودن!

 

مي توانيد وب سايت خود را با ارزيابي كامل به حالت اوليه خود برگردانيد. با استفاده از ابزار ارزيابي مي توانيد يك برنامه بهداشتي و درماني SEO وب سايت خود را با تمام صفحات نمايه شده دريافت كنيد يا خير.

 

همچنين مي توانيد ببينيد كه چه صفحاتي مطابق با بهترين روشهاي Google طراحي نشده اند و در كدام صفحات دستورات يا نشانه هاي مناسب ربات وجود ندارد. شما معمولاً بايد هر ماه وب سايت خود را از نظر وجود اين مشكلات بررسي كنيد.

مسئله 2: عبارات كليدي مشابه

وقتي برخي از بازارياب ها سعي مي كنند موضوعي را به طور گسترده پوشش دهند ، باعث مي شود محتوايي كه ارائه مي دهند بسيار شبيه به هم باشد كه كم و بيش هدف كلمات كليدي باشد. سرانجام ، صفحات مختلف در يك سايت براي رتبه بندي كلمه كليدي با يكديگر رقابت مي كنند. در نتيجه ، احتمال دارد به رتبه بندي صفحه آسيب برساند.

 

اين مشكل آنقدر پيچيده است كه بايد مقاله جداگانه اي در مورد آن نوشت! شناسايي اين بخش از مشكلات سئو كار چندان آسان نيست. اين مسئله بايد بلافاصله با ارزيابي محتوا با استفاده از Keyword Reviewer برطرف شود.

 

با استفاده از ابزار تحليل كليد واژه ، مي توانيد در ساختار زير به اطلاعات مربوط به عبارت مورد نظر خود دسترسي پيدا كنيد (اين ابزار به عنوان رديابي رتبه شناخته مي شود):

 

مشكلات SEO ، مشكلات بهينه سازي سايت ، مشكلات SEO را برطرف كنيد

 

در اين سه ستون اطلاعات مربوط به كلمات كليدي مورد نظر را در يك بخش ، يك ستون براي صفحات وب مربوط به اين كلمات كليدي و آخرين ستون مربوط به اطلاعات عمومي SEO را پيدا خواهيد كرد.

 

براي حل مشكلات SEO ، بايد خيلي دقيق به اين بخش نگاه كنيد و مطمئن شويد كه تمام مطالب شما براي مجموعه متنوعي از كلمات كليدي است. شما بايد صفحاتي را كه موضوعات مشابه را پوشش مي دهند تركيب كنيد تا يك صفحه ايجاد كنيد و سپس از كلمات كليدي مختلف استفاده كنيد. از اين طريق مي توانيد مطمئن باشيد كه ديگر مجبور نيستيد علاوه بر همه رقبا ، براي كسب رتبه با خود رقابت كنيد!

 

شماره 3: ساختار صفحه نامناسب براي موضوع مورد نظر شما

يك نكته مهم كه همه سئوكارها بايد درمورد مسائل سئو بدانند: اگر پيوندهاي بيشتري نسبت به رقبا داريد ، ممكن است هنوز رتبه پايين تري نسبت به آنها داشته باشيد. درك اين مسئله ممكن است آسان نباشد. تعداد زيادي از افرادي كه مي خواهند مشكلات SEO خود را بررسي كنند ابتدا با اين مشكل روبرو مي شوند. اما حقيقت اين است كه پيوندها تنها عوامل مهم در صفحه شما نيستند!

 

امروز ، Google در تلاش است تا از بسياري از استراتژي هاي تأييد حرفه اي استفاده كند

منبع : seoedu.ir

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

۲۸ بازديد

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

معرفي انوع آرام بند درب و كاربرد هر يك از آن ها

۲۲ بازديد

معرفي انوع آرام بند درب و كاربرد هر يك از آن ها

آرام ‌بند، يكي از مهم‌ترين تجهيزات در انواع درب‌هاست. اين وسيله از بسته شدن ناگهاني درب جلوگيري كرده و آن را طي دو تا چند مرحله به ‌آرامي مي‌بندد. آرام‌بند علاوه بر اين‌كه از ايجاد سروصدا به علت بسته شدن ناگهاني درب جلوگيري مي‌كند، با چندمرحله‌اي بستن درب از ضربه به چارچوب و بدنه درب و تاب برداشتن لولاها نيز جلوگيري كرده و عمر مفيد درب را افزايش مي‌دهد. به علاوه در مواردي كه درب‌ها سنگين هستند مانند درب‌هاي ضد حريق؛ آرام‌بند مانند يك جك عمل كرده و به تسهيل درباز شدن درب كمك مي‌كند.

به طور كلي مي‌توان گفت كه آرام‌ بندها از چهار جهت قابل دسته‌بندي هستند: بر اساس سايز، شكل ظاهري، مكانيزم عمل و نحوه نصب. در ادامه به بررسي تمامي اين موارد مي‌پردازيم.
 

انواع آرام‌بند درب بر اساس سايز


يكي از موارد مهم كه در هنگام خريد بهترين آرام ‌بند درب، بايد به آن توجه كنيد وزن دربي است كه قرار است آرام ‌بند به آن متصل شود. آرام‌بندها بر اساس تحمل وزني به 7 سايز زير تقسيم مي‌شوند:


سايز 1  براي درهاي كمتر از 20 كيلوگرم

 

سايز 2 براي درهاي 20 تا 40 كيلوگرم

 

سايز 3 براي درهاي 40 تا 60 كيلوگرم

 

سايز 4 براي درهاي 60 تا 80 كيلوگرم

 

سايز 6 براي درهاي 100 تا 120 كيلوگرم

 

سايز 7 براي درهاي 120 كيلوگرم به بالا


حتماً در هنگام انتخاب آرام‌بند به و زن درب توجه كنيد. در صورتي كه شما از آرام ‌بند سبك براي درب سنگين استفاده كنيد ساز و كار آرام ‌بند به سرعت خراب شده و توانايي بستن درب را نخواهد داشت. در حالت برعكس اگر در درب سبك آرام‌ بند مخصوص درب‌هاي سنگين‌تر را متصل نماييد، درب هر بار با شدت بسيار زيادي بسته خواهد شد كه اين امر به لولا و چارچوب‌هاي آن آسيب شديدي وارد خواهد كرده و نهايتاً درب را خراب خواهد كرد.

a4_wu3y.jpg


 
انواع آرام‌بند به لحاظ شكل ظاهري


با توجه به كاربرد و نوع درب، آرام‌بندها در اشكال مختلفي توليد مي‌شوند. معروف ‌ترين انواع آرام‌بند درب عبارت‌اند از:


 
آرام بند ميله‌اي


آرام ‌بند ميله‌اي، يكي از رايج ‌ترين انواع آرام ‌بندها است. اين مدل از دو قطعه اصلي تشكيل شده كه به وسيله يك بازو به يكديگر متصل هستند. قطعه بزرگ‌تر به چارچوب و قطعه كوچك به درب متصل شده و بر اساس مدل امكان بسته درب در دو الي چند مرحله را دارد. آرام‌ بند ميله‌اي براي انواع درب‌هاي ورودي ساختمان، درب‌هاي ضد حريق و درب‌هاي داخلي مناسب هستند. علاوه بر اين، از آرام‌ بندهاي بازويي گاهاً به ‌عنوان جك در تخت‌هاي بازشو، درب باكس‌ها و درب‌هاي افقي استفاده مي‌شود. اين جك‌ها از بسته شدن ناگهاني درب به علت جاذبه جلوگيري مي‌كنند و يا حتي مي‌توانند درب را در زاويه خاصي باز نگه ‌دارند.

 


آرام‌بند درب لولايي


آرام‌ بند لولايي، نسل جديدي از آرام‌ بندهاست كه با استقبال خوبي نيز مواجه شده است. اين مدل برخلاف آرام‌ بندهاي قديمي در پشت درب و بين دو لولا بسته شده و كار باز و بسته كردن درب را انجام مي‌دهند. مزيت اصلي آرام‌بند لولايي، مخفي شدن آن در پشت درب است. اين مخفي بودن، هم ظاهر كار را زيباتر نگه مي‌دارد و هم خطر آسيب در هنگام جابه‌جايي وسايل و برخورد به آرام ‌بند بالاي درب را ندارد. نصب اين مدل نيز بسيار راحت بوده و قابليت تحمل وزن تا 160 كيلوگرم را دارد
 


انواع آرام ‌بند براساس مكانيزم عملكرد


آرام ‌بندها از لحاظ مكانيزم به دو دسته كنترلي و غيركنترلي تقسيم مي‌شوند. آرام‌بندهاي كنترلي در واقع آرام ‌بندهايي هستند كه سرعت آن‌ها از 10 تا 180 قابل تنظيم بوده و طي بازه‌هاي زماني مختلف بسته مي‌شوند. اين كنترل به باز شدن سريع و بسته شدن آرام و بدون صداي درب كمك مي‌كند. آرام‌ بندهاي كنترلي و غير كنترلي به سه دسته زير تقسيم مي‌شوند:
 

آرام ‌بند يك زمانه


آرام‌بندهاي يك زمانه از قديمي‌ترين و ساده‌ترين نوع هستند. اين مدل‌ها تنها براي باز و بسته شدن آرام درب استفاده مي‌شوند و امكان توقف و تنظيم آن‌ها وجود ندارد.
 

آرام ‌بند دو زمانه


در اين مدل، سرعت باز و بسته شدن آرام‌ بند قابل تنظيم است و درب طي دو مرحله بسته مي‌شود. به اين صورت كه با باز شدن درب، ابتدا يك توقف كوتاه كرده و سپس شروع به بسته شدن مي‌كند، مجدداً با رسيدن به زاويه 30 درجه يك مكث ديگر داشته و درب نهايتاً با سرعتي بيشتر (كه قابل تنظيم است) بسته مي‌شود.
 

آرام بند سه زمانه


طراحي اصلي آرام بند درب سه زمانه درست مانند مدل دو زمانه بوده با اين تفاوت كه براي استفاده در درب‌هاي با قفل برقي مناسب است. مكانيزم قفل برقي به اين صورت است كه براي بسته شدن نهايي نياز به يك فشار نسبتاً زياد در هنگام نزديك شدن درب به قفل دارند. آرام ‌بندهاي سه زمانه، با رسيدن به اين درجه يك فشار نهايي به درب وارد مي‌كنند تا درب به‌ خوبي و بدون سروصداي زياد بسته شود.
 

آرام‌ بند اتوماتيك و نيمه اتوماتيك


در طراحي و ساخت اين نمونه از آرام‌بندها از انرژي الكتريكي براي باز و بسته كردن درب بهره گرفته شده است. تنظيم سرعت نيز بر اساس سنسورهايي كه روي در قرار مي‌گيرد انجام مي‌پذيرد. كاربرد اصلي آرام ‌بندهاي اتوماتيك در درب آسانسورهاست. با اين ‌وجود آرام‌ بندهاي اتوماتيك قابليت نصب بر روي انواع درب‌ها را داشته و حتي امكان ورود انتخابي با كارت يا اثر انگشت را نيز دارند.

 

 


انواع آرام ‌بند به لحاظ محل نصب


از نظر نوع و محل نصب، آرام ‌بندها به دودسته كلي آشكار و پنهان يا توكار تقسيم مي‌شوند.


آرام‌ بند آشكار


اين مدل كه رايج‌ترين نوع آرام‌ بند است شامل انواع آرام ‌بندهاي بازويي و كشويي است. اين آرام‌ بندها در بالا يا پايين درب نصب شده و كار باز و بسته كردن را انجام مي‌دهند. معمولاً به علت دوام بيشتر‌، نصب آسان‌تر و در دسترس بودن، بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند.


آرام‌ بند توكار يا پنهان


در مكان‌هايي كه زيبايي، مشخص نبودن آرام ‌بند و مخفي بودن آن اهميت دارد از آرام‌ بندهاي پنهان استفاده مي‌شود. آرام ‌بندهاي پنهان در مدل‌‌هاي مختلفي وجود دارند:


  • لولا آرام بند - درباره اين مدل قبلاً صحبت شد. لولاهاي آرام‌بند به پشت درب بين دو لولاي اصلي متصل شده و كار بستن درب را انجام مي‌دهند. حالت‌هاي چندزمانه ندارند و براي درب‌هاي يك لنگه و دولگنه مناسب‌اند.

 

  • كف‌پوش آرام بند - اين مدل بر روي زمين بسته مي‌شود. از اين محصول در درب‌هاي شيشه‌اي مغازه‌ها و ادارات براي جلوگيري از شكستن درب‌ها در هنگام باز و بسته كردن استفاده مي‌شود.

 

  • آرام‌بند در فريم و لنگه در - اين آرام‌بندها در لولاي بالاي درب و بين درب و فريم تعبيه شده و كاملاً توكار و پنهان هستند.

منبع :  جام جم آنلاين

10 دليل سر و صداي زياد يخچال و روش هاي برطرف كردن عيب

۲۰ بازديد

نمايندگي يخچال ال جي در اصفهان – يخچال فريزر شايد تنها وسيله اي باشد كه در تمام شبانه روز روشن و در حال كار كردن است. اين سر و صداي غير طبيعي آن بخصوص در هنگام شب و اوقات استراحت بسيار آزار دهنده است.
اين سر و صدا به صورت هاي مختلفي ظاهر مي شود . خرخر كردن ، بوق زدن ، صداي وززز مداوم ، صداي بلند تلق و تلوق و ….
البته سر و صدا در اكثر يخچال ها تا حد معقول ، طبيعي و ناشي از كار كردن فن ها ، موتور و … است.
در اين موارد پيشنهاد مي كنيم به يخچال دست نزنيد اما اگر به طور ناگهاني صداي يخچال زياد شده و اسباب آزار و اذيت شما را فراهم آورده بايد هر چه زودتر نسبت به رفع عيب و تعمير يخچال اقدام نماييد تا از بروز مشكلات جدي تر جلوگيري شود.
در اين جا مي خواهيم شما رو با چند نوع سر و صدا ، دلايل بروز آن ها و نحوه برطرف كردن آن ها آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

https://training.joniandfriends.org/eportfolios/63661/Home/8__________

تراز نبودن يخچال

اگر صداي بلند آزار دهنده و مداوم مثل قژژژژژژژ مي شنويد اين صدا مي تواند ناشي از تراز نبودن يخچال باشد.
اولين قدم اين است كه با يك تراز ساده يخچال را چك كنيد. اگر يخچال تراز نبود احتمالا با تنظيم پايه ها مشكل برطرف مي شود.

سر و صداي تلق تلوق

در بسياري از انواع يخچال – مثل يخچال سامسونگ – و به خصوص در فصول گرم سال گاهي صداي تلق و تلوق بلندي از يخچال شنيده مي شود.

اين صداهاي بلند عمدتا ناشي از انقباض و انبساط لوله هاي يخچال است و در غالب موارد قابل برطرف كردن نيست.

بهتر است قبل از خريد يخچال در اين مورد بيشتر تحقيق نماييد.

از يخچال صداي پره هاي هليكوپتر شنيده مي شود!

اين مورد يكي از آزار دهنده ترين ها است. گاهي اين صدا با خر خر و صداي ساييده شدن و … هم همراه مي شود.

اين مشكل مي تواند ناشي از صداي يكي از فن هاي يخچال باشد. آسيب ديدگي به فن ، بلبورينگ و … مي توانند عامل اين خرابي باشند. اگر قادر به تعمير نيستيد با يك تعميركار تماس بگيريد.

صداي بوق ممتد

گاهي در بعضي يخچال ها يك دفعه صداي بوق ممتد شنيده مي شود. اين صدا هم آزاردهنده است و هم اين كه نمي توان آن را جدي نگرفت.

تقريبا تمام يخچال هاي جديد به يك سيستم هشدار دهنده مجهزند. بوق ممتد مي تواند حاكي از باز ماندن درب يخچال براي طولاني مدت باشد . پس در اسرع وقت درب يخچال را چك كنيد. ممكن است ناشي از ايراد در برد يا هر قطعه ديگر باشد. اگر اين اتفاق افتاد يخچال را خاموش كرده و بعد از ?? ساعت دوباره روش نماييد. اگر مشكل برطرف نشد با يك تعميركار حاذق تماس بگيريد.

سر و صداي اعصاب خرد كن به خاطر برفك

بله برفك. اگر يخچال شما به شدت برفكي شده و از طرفي هم سر و صداي زياد و كلافه كننده مي شنويد ممكن است اشكال از برفك باشد .

اگر داخل يخچال برفك زده ، ممكن است قطعات داخلي هم دچار يخ زدگي شده باشند و برخورد اجزايي چون فن يخچال به اين قطعات مي تواند باعث بروز اين سر و صدا شده باشند.

چاره چيست؟ ?? ساعت يخچال را از برق كشيده و آن را تميز و خشك كنيد. اگر مشكل برطرف نشد با تعميركار تماس بگيريد.

علل ديگر

علل سر و صداي يخچال آن قدر متنوع است كه بيان آن ها ساعت ها زمان مي برد. از جمله اين موارد عبارتند از :

بروز مشكل در يخساز ، فرسودگي لوله هاي كندانسور ، خرابي رله استارت ، شل شدن پيچ هاي موتور ، خرابي موتور يا كمپرسور و …

فراموش نكنيد: سر و صداي يخچال تا اندازه اي طبيعي است اما اگر مشكل ساز شد قبل از هر چيز يخچال را براي مدت ?? ساعت خاموش كرده و سپس روشن كنيد . اگر مشكل برطرف نشد به يك تعمير كار با تجربه مراجعه كنيد.

توجه : حامي ال جي تنها شركت واقعي نمايندگي يخچال ال جي در اصفهان است.

منبع :  http://hamilg.com/10-%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b3%d8%b1-%d9%88-%d8%b5%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%af-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%b7%d8%b1/

سيستم اعلام سرقت و دوربين مداربسته

۲۱ بازديد

سيستم اعلام سرقت  و دوربين مداربسته

سيستم اعلام سرقت يا دزدگير يك راهكار مناسب و محبوب جهت ارتقاي سطح امنيتي كاربران مختلف است . آپارتمان هاي مسكوني و تجاري ، ادارات و سازمان ها وبيش از ديگران به فكر استفاده از سيستم اعلام سرقت هستند . اين سيستم تمامي مبادي ورودي ساختمانها شامل درها و پنجره ها را پوشش مي دهد و پس از تشخيص كوچك ترين تحركي ، شما را باخبر مي كند . در ادامه شما با اجزاي سيستم اعلام سرقت آشنا مي شويد .

 

سيستم اعلام سرقت  با دوربين مداربسته

كنترل و مديريت كليه تجهيزات يك سيستم اعلام سرقت بر عهده پنل كنترل دزدگير مي باشد. قلب يك سيستم اعلام سرقت اين وسيله است و كليه تجهيزات با كنترل پنل در ارتباط مستقيم هستند . معمولا جهت فعال كردن پنل از ريموت كنترل را صفحه كليد استفاده مي شود

در حال حاضر بهترين برند دوربين مداربسته و سيستم اعلام سرقت موجود در بازار ايران را شركت هايك ويژن ( hikvision ) ارائه مي دهد.

سنسور ها وظيفه تشخيص هر حركتي شامل باز شدن ، بسته شدن ، شوك ، ضربه و … را دارند . سنسور پس از تشخيص به كنترل پنل سيگنال ارسال مي كند. سنسور هاي مختلفي در سيستم دزدگير وجود دارند كه عبارتند از :

  • سنسور تشخيص حركت – چشمي

اين سنسور ها با استفاده از امواج مادون قرمز حركت افراد را تشخيص مي دهد .

  • سنسور مگنت

اين سنسور قابليت آهنربايي دارد و با نصب بر روي درب ي پنجره ، هر تغيير وضعيتي را تشخيص و به كنترل پنل اعلام مي كند .

  • سنسور شوك

اين سنسور هر ضربه يا شوكي را تشخيص و به كنترل پنل اعلام مي كند . معمولا بر روي شيشه يا ديوار هاي قابل نفوذ نصب مي شود .

  • سنسور مستقل

اي سنسور ها همانطور كه از نامشان پيداست به تنهاي مي توانند حركت و خطر را تشخيص داده و به كاربر هشدار بدهند.

  • شستي يا پدال دزدگير

كاربران مي توانند از شستي جهت فعال كردن فوري كنترل پنل استفاده كرده و سيستم دزدگير خود را مسلح نمايند.

  • بلند گو سيستم اعلام سرقت

مهمترين كار پس از تشخيص حركت در سيستم دزدگير ، آگاه سازي كاربران است كه اين مهم توسط بلند گو انجام مي شود. بلند گو يا آژير وظيفه اطلاع رساني به افراد در مواقع بحراني را دارد. آژير را بايد در فضايي نصب كرد كه در صورت روشن شدن ، صداي آن براي همه قابل شنيدن باشد .

  • آژير سيرن يا پيزو

پيزو پس از تحركي سنسور هاي دزدگير به صدا در مي آيد و هر چه توان پنل بيشتر باشد، آژير سيرن صداي بلندتري توليد مي كند .

  • بلند گو با آژير سيرن چه فرقي مي كند ؟

بلند گو براي فعال شدن تنها توسط كنترل پنل فرمان مي پذيرد و به صدا در مي آيد اما، آژير سيرن با ولتاژ 12 ولت فعال مي شود و مي توان آن را بر روي ديگر تجهيزات هم مورد استفاده قرار داد.

  • باطري بكاپ سيستم اعلام سرقت

مهمترين تهديد سيستم دزدگير ، قطع برق آن است براي رفع اين مشكل از باطري بكاپ جهت تغذيه كنترل پنل استفاده مي شود .

  • ريموت كنترل دزدگير

براي روشن ، خاموش يا حالت بي صدا معمولا از يك يا دو ريموت كنترل مخصوص سيستم اعلام سرقت استفاده مي شود.

  • تلفن كننده

هنگام بروز مشكل ، سيستم اعلام سرقت با استفاده از تلفن كننده مي تواند با چندين شماره تماس و يك يا چند پيام ضبط شده را براي آنها پخش نمايد . برخي از تلفن كننده هاي دزدگير امكان ارسال اس ام اس را هم دارند.

  • چراغ گردان

هنگام بروز مشكل و فعال شدن دزدگير ، علاوه بر بلند گو ، چراغ گردان هم مي تواند با ساطع كردن نور گردان باعث ترساندن بيش از اندازه سارق و دور كردن آن از محل بشود .

بهترين سيستم اعلام سرقت موجود در بازار را بايد از  نمايندگي هايك ويژن  خريداري كنيد.

امروزه در مراكز صنعتي ، اداري ، تجاري و اماكن عمومي جهت نظارت فيزيكي بر محيط ، كاركنان يا مراجعين در جهت كنترل بهـتر و مديـريت كارآمـد‌تر از سيستم هاي دوربين (تـلويزيون) مـداربسته (Closed Circuit TV)(CCTV) استفاده مي‌شود.

دوربين (تلويزيون) مدار بسته، مجموعه‌ اي از دوربين‌هاي ويدئويي، انتقال تصاوير كه براي نمايش و تصوير برداري محدود بكار ميروند.

اين سيستم ‌ها از نظر چگونگي پردازش اطلاعات به دو گروه آنالوگ و ديجيتال تقسيم مي‌شوند.

با پيشرفت سيستم هاي تصويري اكنون قادر به تشخيص حركت در محدوده تحت نظارت بوده، اعلام خطر نمايند يا توسط سنسورهاي گوناگون تحريك شده و شروع به ضبط فيلم از محل بنمايند، انتظار مي‌رود كه كاربرد اين سيستم ها در كليه اماكن نيز گسترش بيايد.

چگونه سيستم دوربين مدار بسته مناسب كاربري خود انتخاب كنيم؟

اصول كار سيستمهاي CCTV به اين صورت است كه ابتدا تصوير توسط دوربين دريافت شده و براي نمايش به صفحه نمايش (مانيتور يا تلويزيون) انتقال داده مي‌شود.

دوربين ها و ساير تجهيزات ميتوانند در شرايط جوي متفاوت، روز و شب نيز كارآيي مطلوب داشته باشند.

براي نصب دوربين مداربسته   و سيستم اعلام سرقت مي توانيد به شركت هايك تجارت تماس بگيريد.

براي كنترل مكان هاي مختلف توسط چندين دوربين و نمايش همزمان تصوير آنها و نظارت سمعي و بصري از فواصل بسيار دور از طريق شبكه اينترنت و اينترانت بدون نياز به حضور فيزيكي اپراتور در محل و در دستگاه هايي كه كنترل بصري آنها توسط انسان مقدور نبوده يا خطر آفرين مي‌باشد نيز ميتوان از اين سيستمها استفاده كرد.

لذا استفاده از سيستمهاي CCTV روز به روز در حال رشد است و با توجه به تكنولوژي ساخت تجهيزات آن كه مبتني بر صنعت الكترونيك و كامپيوتر مي‌باشد ساخت، توليد تجهيزات اين سيستم ها دائماً در حال تكامل و پيشرفت است.

گونه هاي تحت شبكه از امكانات بيشتري برخوردار بوده و تصاوير بهتري را نمايش ميدهد .

سيستم هاي اعلام سرقت

دزدگير يا سيستم اعلام سرقت دستگاهي است كه به هنگام عبور از يك حريم اختصاصي تحت كنترل با اعلام صدا و اطلاع رساني از قبل تعريف شده اين عمل غيرقانوني را اعلان مي‌كند.

دزدگيرهاي موجود در بازار از لحاظ ظاهر و نحوه عملكرد در انواع گوناگون ارائه شده‌اند و بطور كلي همه آنها داراي يك ساختار مشترك مي‌باشند يعني اكثر دزدگيرها داراي خط تحريك باز و خط تحريك بسته بوده كه محل اتصال سنسور باز و بسته مي‌باشند و داراي كليد معمولي، سوئيچ آلفا (قفل رمزي) و يا كليد كنترل از راه دور جهت روشن و خاموش كردن دستگاه مي‌باشند.

همچنين دزدگيرها شامل مدار شارژ باتري جهت قطع شدن برق دستگاه بوده و داراي مدار آژير مي‌باشند و در نهايت دزدگيرها سامانه ورود و خروج و سامانه آژير دارند و ميتوانند مجهز به تلفن كننده خودكار آنالوگ و جي اس ام در هنگام تحريك نيز باشند.

 

 

 

چگونه با ماشين شخصي به خارج از كشور سفر كنيم؟

۲۷ بازديد

چگونه با ماشين شخصي به خارج از كشور سفر كنيم؟

اگر قصد مسافرت با خودرو شخصي خود در كنار خانواده تان را داريد، هيچ دلهره اي به خود راه نديد كه شرايط سختي براي انجام اين كار وجود دارد. سپس پيش از هر چيزي در خصوص مدارك ثابتي كه براي سفر به هر طريقي و اصطلاحا خروج از كشور نياز است، در اين بخش بخوانيد. براي استفاده از حمل خودرو برون شهري از خودروبر استفاده مي كنند اما اوضاع براي جابجايي خودرو در خارج از مرز كمي متفاوت است.

 

قدم اول: كاپوتاژ ماشين

كاپوتاژ به معني اخذ مجوز خروج براي خودروهاي شخصي است؛ پس اين مورد يكي از مهمترين فعاليت هايي است كه براي سفر به خارج از مرز بايد انجام دهيد. دو روش براي كاپوتاژ ماشين وجود دارد:
مراجعه به گمرك نزديك به شهر يا محل سكونت
اقدام با كمك يكي از كارگزاران گمرك

مدارك لازم براي اخذ مجوز خروج از كشور با خودرو شخصي

  • مدارك ماشين
  •  مدارك شناسايي مالك
  •  فيش هاي پرداختي براي كاپوتاژ

زمان اعتبار كاپوتاژ خودرو

برگه مجوز خروج از كشور با خودرو شخصي، حدود يك سال اعتبار دارد. نكته مهم اين است كه جواز مذكور براي ماشين به ثبت مي رسد نه براي شخص، پس در صورت فروش وسيله نقليه خود بايد شخصا نسبت به ابطال آن اقدام كنيد؛ توصيه مي شود براي حفظ موارد امنيتي حتما اين كار را انجام دهيد.

 

قدم دوم: دريافت گواهينامه و پلاك بين المللي

شما پس از كاپوتاژ كردن، نياز به دريافت سه مدرك زير داريد كه براي اخذ آن بايد به كانون جهانگردي و اتومبيل راني يا يكي از نمايندگان معتبر آن مراجعه كنيد:
گواهينامه بين المللي
كارت خودرو برون مرزي
پلاك ترانزيت خودرو شخصي

مدارك لازم هنگام مراجعه به كانون جهانگردي و اتومبيل راني
برگه كاپوتاژ
پاسپورت
گواهينامه رانندگي
• 2 قطعه عكس

 

قدم سوم: دريافت بيمه خودرو كاپوتاژ بين المللي

پس از طي همه مراحل بالا در مرحله آخر بايد نسبت به دريافت بيمه خودرو اقدام كنيد؛ اما دقت كنيد كه قانون هاي مربوط به بيمه براي ورود به كشورهاي مختلف يكسان نيست. شما براي مسافرت با وسيله نقليه خود به اين كشور زيبا، نياز به پرداخت هيچ مبلغي براي بيمه ماشين نداريد.

اميدواريم توانسته باشيم ابهامات شما را در زمينه جابجايي خودرو رفع كرده باشيم. شما مي توانيد از خدمات خودروبر پارس براي جابجايي خودرو به صورت برون شهري و درون شهري استفاده كنيد. خودرو بر بهترين مركزي است كه در ايران خودروي شما را از نقطه اي به نقطه ديگر جابجا مي كند.

 

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

۲۸ بازديد

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

مكان گوگل در شادي كاركنان آن بي تاثير نبوده، و اين يك استاندارد طلايي براي غول تكنولوژي مي باشد.مقر اصلي آن در مانتين ويو، كاليفرنيا مي باشد. گوگل در سال 2016 بر اساس PayScale (سازماني كه درآن درجه بندي دستمزد يا حقوق انجام مي شود) در صدر 50 تا از بهترين شركت ها براي كار در آمريكا قرار گرفت. همچنين فيسبوك در رتبه 5 قرار گرفت با اينكه در سال 2015 در نقطه اول قرار داشت. كارمندان آمريكايي كه در گوگل كار مي كنند در بررسي PayScale براي كارمند در تعدادي از مناطق نمرات بالايي براي رضايت شغلي، پاداش و مفهوم كار نمرات بالايي را كسب كرده اند.

به همين دليل در اينجا اشاره مي كنيم كه چرا گوگل در رتبه بندي بهترين شركت براي كار در كشور آمريكا مي باشد:

 

درصد بالايي از كارمندان Google مي گويند كه آنها از كار خود راضي هستند.

86 درصد از كارمندان گوگل مي‌گويند كه از كارشان در اين شركت راضي هستند.  لازلو باك به عنوان رئيس گوگل در كتاب خود، "قوانين كار!" كليد موفقيت گوگل به عنوان يك محل كار را نوآوري، تجربه، و  داشتن چيزهاي سرگرم كننده دانسته است.

او مي نويسد "مسئله زيبا در مورد اين روش اين است كه در اين محيط بزرگ : تمام  تلاش ها براي حمايت يك ديگر، و  ايجاد يك سازمان خلاق، سرگرم كننده، سخت كوش، و بسيار مولد، با همديگر مي باشد " .

يكي از عوامل اصلي كه گوگل را به محيط كار منحصر به فرد و شگفت انگيز  تبديل كرده "Googleplex " است. بيشتر كارمندان گوگل از قدرت انعطاف پذيري در اين شركت مي گويند مانند وعده هاي غذايي سالم و لذيذ رايگان، لباس هاي شسته شده و امكانات ورزشي، مرخصي هاي بسيار براي والدين، و داشتن محل مراقبت از كودكان. يكي از كارمندان در Mountain View به عنوان توصيف گوگل مي گويد "يك شركت كه در مقابل كاركنان خود رفتار هاي بزرگ نشان مي دهد كه در مقابل باعث ايجاد انگيزه و وفاداري آن ها مي شود ."

كارمندان گوگل مي گويند كه گوگل اجازه مي دهد تا خلاقيت و ايده هاي خود را بر روي پروژه ها پياده كنند. گوگل همچنين كاركنان خود را تشويق مي كند كه براي كمك به ايجاد يك جامعه خلاق تر، رضايت بخش، و صميمي معلم و مربي يكديگر باشند.

 

 كاربران Google فكر مي كنند كه با كار خود باعث مي شود جهان به مكاني بهتر تبديل شود.

 73 درصد از كاركنان گوگل  شغل خود را به صورت معني دار پيدا كرده اند. اين با توجه به ماموريت شركت تعجب آور نيست : "سازماني براي در دسترس قرار دادن اطلاعات مفيدو براي عموم"

باك مي نويسد "اين كار باعث ايجاد انگيزه و نوآوري "و " دامنه گسترده اي از ماموريت ها به ما اجازه مي دهد تا گوگل به جلو حركت كند به صورت يك قطب نما به جاي سرعت سنج."

گوگلي ها به خوبي به اين ماموريت، پاسخ داده اند، به گفته آن ها: آنچه كه آنها را به خود جلب و  در شركت نگه مي دارد،پروژه هاي معني دار و به چالش كشيدن آن هادر سايت Glassdoor مي باشد.

نخستين بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندي بكتولشيم، مؤسس سان مايكروسيستمز كه به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد و اين در حالي بود كه اين شركت هنوز ثبت نشده بود.[۲۴] در همان زمان گوگل همچنين از چند سرمايه‌گذار ديگر توانست مبالغي دريافت كند. جف بيزوس مؤسس شركت آمازون و استاد دانشگاه رشته كامپيوتر در دانشگاه استنفورد، و رام شريرام هر كدام مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كردند. بعدها كه گوگل به يك شركت سهامي عام تبديل شد، ارزش اين سرمايه به بيش از ۲۸۰ ميليون دلار رسيده بود.[۳۴][۳۵] ديويد شريتون كه از كارآفرينان آن زمان بود نيز ۱۰۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كرد.[۳۶] پس از جمع‌آوري همه اين مبالغ، گوگل توانست ۱ ميليون دلار سرمايه جمع كند كه با استفاده از آن بالاخره قادر بود فروشگاهي را در منلو پارك، كاليفرنيا افتتاح كند.[۳۷] در اوايل سال ۱۹۹۹ در حالي كه برين و پيج كه هنوز در حال تحصيل بودند، به اين نتيجه رسيدند كه موتور جستجويي كه آنها به وجود آوردند وقت بسيار زيادي از امور دانشگاهي آن‌ها را اشغال كرده‌است. آن‌ها نزد شخصي با نام جورج بل كه مديرعامل شركت موتور جستجوي اكسايت رفتند و او را ترغيب كردند تا گوگل را به ۷۵۰ هزار دلار از آنها بخر، اما او اين پيشنهاد را نپذيرفت و مبلغي بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را به آنها پيشنهاد داد.[۳۸] در مارس ۱۹۹۹ اين شركت به پالو آلتو، كاليفرنيا منتقل شد[۳۹] كه اكثر شركت‌هاي استارت‌آپ سيليكون‌ولي كار خود را از آنجا شروع كردند.[۴۰] گوگل در ۷ ژوئن ۱۹۹۹ اعلام كرد كه قصد دارد تا سرمايه شركت را به ۲۵ ميليون دلار افزايش دهد[۴۱] و سرمايه‌گذاران عمده‌اي همچون كلاينر پركينس و سكويا كپيتال در اين افزايش سرمايه شركت داشتند.[۴۲] در ژوئن ۲۰۰۰ اعلام شد كه گوگل قرار است به عنوان موتور جستجوي پيش‌فرض وبگاه ياهو! انتخاب شود كه در آن زمان پربازديدترين وبگاه در اينترنت بود و تا قبل از آن از اينكتومي به عنوان موتور جستجوي خود استفاده مي‌كرد.[۴۳][۴۴] در سال ۲۰۰۱ سرمايه‌گذاران گوگل به اين نتيجه رسيدند كه اين شركت به يك مديريت قوي نيازمند است و به همين دليل اريك اشميت را به عنوان مديرعامل و سرپرست شركت برگزيدند[۴۵] در سال ۲۰۰۳، گوگل يكي از ساختمان‌هاي سيليكون گرافيكس در مانتين ويو را اجاره كرد[۴۶] اين ساختمان بعدها با نام گوگل‌پلكس شناخته شد كه برگرفته‌شده از واژه گوگول‌پلكس بود. گوگل سه سال بعد اين ساختمان را به مبلغ ۳۱۹ ميليون دلار خريداري كرد.[۴۷] واژه گوگل پس از مدتي به يكي از مداخل فرهنگ‌هاي زبان انگليسي افزوده شد كه به معني «جستجوي واژه‌اي در وبگاه گوگل براي يافتن اطلاعات» تعريف شد. در ژوئن ۲۰۰۶، واژه گوگل به فرهنگ آكسفورد[۴۸] و در ژوئيه ۲۰۰۶ به فرهنگ مريم-وبستر افزوده شد.

كاربران مي گويند گوگل در حبران خسارت بهترين است.

 گوگل به وسيله حقوق رقابت ايجاد مي كند. حقوق و دستمزد متوسط كارمندان با تجربه 140،000 $، و كارمندان با كمتر از يك سال تجربه كاري به طور متوسط حدود 93000 $ مي باشد.گوگل همچنين بالاترين پرداخت در بازار را براي كاركنانش دارد.  شايان ذكر است كه دو نفر در پست مشابه در گوگل مي تواند پرداخت متفاوت داشته باشند كه اين به عملكرد آن ها بستگي دارد. 

به گفته باك " كار سختي است كه محدوده پرداخت بين افراد مي تواند دو يا حتي 10 برابر بيشتر از شخص ديگري باشد" ،"اما اين بسيار سخت تر كه ببينيد افراد با بيشترين استعداد از آن خارج مي شوند، اين باعث مي شود شما فكر كنيد كه شركت در حال پرداخت ناعادلانه است: درحالي كه بهترين افراد در آن مراتب بيشتر از متوسط هستند، و پرداخت هاي كه در ان براي هر كس انجام ميشود يكسان است."

 

بيش از يك چهارم كاربران گوگل از راه دور با آن ارتباط برقرار مي كنند.

 

تنها 28% از كاركنان گوگل از خانه يا از طريق ارتباط از راه دور كار مي كنند كه ارتباط آنها از طريق  wi-fiدر همه زمان ميسر است. همچنين برخي از شركت هاي بزرگ  مثل: آمازون، Netflix  واپل نيز از طريق اين تكنولوژي كار مي كنند.

 يكي از كارمنداني كه در دفتر مركزي گوگل كار مي كند مي نويسد:"اين شركت انعطاف پذير است، شما  رئيس خرد نداريد و مي توانيد تا حدودي در انعطاف پذيري كاركمك كنيد اما  اشتباه نكنيد شما مقدار زيادي كار مي كنيد اما لازم نيست كه براي تمام كار خود را به ميز كار  زنجير كنيد. "

 

برخي از كاركنان مي گويند كه كار آنها كم استرس است. 

 

 در حالي كه 12 درصد از كاركنان كار خود را پراسترس گزارشكرده اند، به نظر مي رسد در مقايسه با شركت هاي ديگر ،اين نمره نسبتا پاييني است كه قابل توجه نيست. 

شايد يكي از عواملي كه به كاهش سطح استرس مي تواند كمك كند كارهاي مانند  ماساژ، كلاس هاي تناسب اندام رايگان ، عضويت در ورزشگاه، و يك برنامه ريزي تعطيلات سخاوتمندانه مي باشد.

يكي از مديران گوگل مي نويسد يكي از عوامل ديگر : ". محيط كاري بدون رقابت كه اجازه مي دهد به اتاقي براي خلاقيت تبديل شود" مي باشد.همه ما ميدونيم كه كار كردن در شركت گوگل امتيازات خاصي داره، اما اينطور كه پيداست اين غول دنياي موتورهاي جستجو با امكاناتي كه در مجموعه دفاترش گردآوري كرده به طور جدي به فكر آسايش كارمندان خودش هست. همونطور كه شما دوستان پرشين استار در تصاوير زير ميبينيد چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ... به گزارش عصر ايران، گوگل گذشته از گوگل‌پلكس (ساختمان مركزي) خود كه در كاليفرنياي آمريكاست، شعبه هاي ديگري در لندن، سوئيس، ميلان، پكن، استكهلم و ... دارد كه فضاي داخلي آنها از اين نظر كه كار و استراحت كارمندانش بايد در يك سطح باشد كم و بيش نظير يكديگر است.

منابع:

http://cse.google.co.in/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

http://cse.google.com.tw/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.id/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.ua/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.cz/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.mx/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.au/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.be/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://images.google.be/url?q=https%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.th/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.tr/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

 

راهنماي خريد جاروبرقي

۲۰ بازديد

راهنماي خريد جاروبرقي

اگر قصد خريد جاروبرقي براي منزل خود را داريد و به دنبال بهترين مارك جاروبرقي هستيد و در اينجا به شما كمك خواهيم كرد تا بنا بر نياز و بودجه خود بتوانيد بهترين مدل جاروبرقي را انتخاب كنيد.

m1_nnha.jpg

منبع: عصر ايران

پيش از بررسي اين نكات خالي از لطف نيست كه بگوييم بهترين ها هميشه مي توانند در بهترين مارك جاروبرقي نيز خلاصه شود لذا انتخاب برندي درست به شما در داشتن مزيت هاي اصلي از جمله موتور قدرتمند و طول عمر بالا كمك به سزايي مي كند اما دانستن نكات لازم درباره خريد اين كالا قطعاً به انتخاب مدلي مناسب تر و اطمينان درباره مارك اين دستگاه در ميان انواع جاروبرقي گوناگون كمك به سزايي خواهد كرد.

انواع جاروبرقي مخزن دار و كيسه دار

در كل مي توانيم انواع جاروبرقي خانگي را به دو دسته اصلي تقسيم كنيم كه در اينجا به طور خلاصه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت و در ادامه با بيان مشخصات مهم در هنگام خريد جاروبرقي مناسب همراهتان خواهيم بود.

جاروبرقي كيسه دار: در اين مدل از جاروبرقي همان‌طور كه از اسمش نيز پيداست، گرد و غبار و آشغال‌ها در كيسه يا پاكتي كه در دستگاه طراحي شده است جمع مي گردد. جنس كيسه ها مي تواند كاغذي، پارچه و يا پليمر باشد از سايز يا اندازه كوچك تا بزرگ مي باشد كه به دو صورت دائمي يا يك بار مصرف هستند. لازم به ذكر است كه امروزه به دليل موارد بهداشتي و پاكيزگي شما شاهد كيسه ها يا پاكت هاي يك‌بار مصرف در برندهاي معتبر هستيد و اين دسته از محصول در هنگام خريد جاروبرقي عمدتاً موردتوجه تعداد بيشتري از افراد است چراكه هم تعدد مدل بيشتري دارد و هم از جهت سلامت و بهداشت آسان‌تر مي باشد.

 

جاروبرقي بدون كيسه: جاروبرقي بدون كيسه يا مخزن دار همان‌طور كه از نامش پيداست داراي به جاي كيسه داراي محفظه اي براي جمع آوري زباله مي باشد به طوري شما مي توانيد پس از پر شدن مخزن دستگاه آن را خالي كنيد و مجدداً در سر جايش بگذاريد در همين جا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه در هنگام انتخاب و خريد جاروبرقي مدل هاي بدون كيسه به سراغ مارك هاي متفرقه نرويد چراكه به دليل نوع عملكرد مي تواند خروجي گرد و غبار بيشتري در محيط به نسبت جاروبرقي كيسه اي داشته باشد و همين امر به شدت مي تواند براي ريه هاي شما آزاردهنده باشد.

نگاهي عميق در هنگام خريد جاروبرقي

قدرت موتور: يكي از مهم ترين موادي كه بسياري از افراد در هنگام خريد جاروبرقي بدان توجه مي كنند وات دستگاه است چراكه تصور مي كنند اين وات تعيين كننده ميزان كشش است اما لازم است اين نكته را بدانيد كه مي تواند دو جاروبرقي با وات يكسان، مشكي كاملاً متفاوت داشته باشد و در حقيقت نمي توان توان مصرفي را به تنهايي مبنايي از انتخاب قرار دهيد چراكه ميزان مكش در هر جاروبرقي به نوع موتور، خرطومي، نوع عايق و لوله تلسكوپي وابسته خواهد بود و شايد بدون لوله تلسكوپي و در آوردن خرطومي از دستگاه شما كششي بسيار متفاوت را در اختيار داشته باشيد لذا توجه به اين نكته مهم را فراموش نكنيد.

نوع موتور: تكنولوژي هاي گوناگوني مي تواند در جاروهاي برقي وجود داشته باشد كه براي مثال مي توانيم به معروف ترين آن ها يعني موتور كمپرسور و HiSpin اشاره كنيم كه در دسته بهترين ها محسوب مي گردد. موتور Compressor با داشتن تيغه هاي ايروديناميكي و جريان كاليبره شده داراي مكش بالا و سطح مصرف انرژي پاييني است لذا اگر مي خواهيد خريد جاروبرقي را براي متراژهاي بزرگ انجام دهيد مي توانيم به طور قطع خريد مدل كمپرسور را به شما پيشنهاد دهيم چراكه علاوه بر مكش بسيار بالا در متراژ زياد داغ هم نمي كند و مي تواند براي ساعات بالايي بدون فشار به دستگاه كار كند. به ياد داشته باشيد قدرت موتور در جاروبرقي كمپرسور كاملاً متفاوت از موتورهاي ديگر است تا جايي كه نمي توان به عنوان مثال 800 وات كمپرسور را به راحتي تا دو برابر قدرت با جاروبرقي هاي موتور معمولي مقايسه كرد.

در مورد نوع موتور در هنگام خريد جاروبرقي نيز بايد به اين نكته توجه كنيد كه افت كيفيت، مكش و قدرت در برندهاي متفرقه مي تواند كاملاً محسوس باشد لذا در هنگام خريد جاروبرقي بهتر است به اين موردتوجه كنيد كه پول برندي را بدهيد كه ارزش هزينه كردن داشته باشد و به زبان خودماني براي انتخاب اين دستگاه، حتي اگر مدل ارزاني از مارك معتبر را بخريد بهتر از انتخاب مدل بالاي يك مارك متفرقه است.

 

لوله تلسكوپي: دسته يا لوله تلسكوپي يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي است چراكه لوله ها در مدل هاي متنوع ممكن است قابليت تنظيم ارتفاع داشته باشند يا خير و همين تنظيم ارتفاع مي تواند به شما كمك كند تا كاملاً بر مبناي قد خود دسته را تنظيم كنيد تا بدون فشار به ستون فقرات، مچ و كتف خود كار جاروكشي را انجام دهيد.

لوله خرطومي: به طور واضح بگوييم كه لوله ها اصولاً يا از جنس پلاستيك و يا كنف هستند و هريك از اين جنس ها در مارك هاي گوناگون مي تواند باكيفيتي متفاوت وارد بازار شود اما در حالت كلي بايد بگوييم كه كنف در صورت اينكه در مارك خوبي از باشد مي تواند به مراتب طول عمر بالاتري داشته باشد چراكه خرطومي هاي پلاستيكي ممكن است براثر كشش و به مرور زمان پاره شود اما مدل هاي كنفي طول عمر بيشتري خواهند داشت و به راحتي پاره نمي شود. لازم به كر است كه به صورت استاندارد لوله ها براي عدم كم شدن مكش 2 متر مي باشند.

نوع اتصال خرطومي به بدنه: در هنگام خريد جاروبرقي فراموش نكنيد كه خرطومي ها به بدنه دستگاه بايد به شكلي اتصال يابند تا 360 درجه قابل چرخش باشد چراكه در غير اين صورت كار جاروكشي سخت خواهد شد و مهم ترين مسئله اين است كه در مارك مناسب، به طور دقيق وكيوم و سفت باشد تا تأثيري روي مكش دستگاه نگذارد.

پارويي جاروبرقي: يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي، پارويي دستگاه و نوع طراحي آن است، يك پارويي خوب مي تواند به نوبه خود سهم به سزايي در مكش و جمع آوري كثيفي ها داشته باشد و علاوه بر اين مورد يك پارويي مناسب بسيار روان بر روي سطوح حركت خواهد كرد و همين امر از فشار آمدن به مچ، كتف و كمر شما جلوگيري خواهد كرد پس به منظور داشتن كيفيت بيشتر در جاروكشي و سهولت آن به داشتن پارويي مناسب در جاروبرقي خود توجه فرماييد.

فيلتر هپا: احتمالاً نام فيلتر معروف HEPA به گوشتان خورده است، اين فيلتر كه به خصوص در برندهاي معتبر استفاده مي شود داراي اهميت بالايي هستند. در هنگام جاروكشي گرد و غبار خروجي از دستگاه در هوا مخصوصاً نور آفتاب قابل‌رؤيت است و همين مورد به مرور زمان آلرژي هاي گوناگون در افرا ايجاد خواهد كرد كه اين مورد به لطف تكنولوژي جديد فيلتر قابل شستشوي هپا تا 99.99 درصد كاهش پيدا كرده و درواقع بسيار مهم مخصوصاً براي افراد حساس به خصوص آلرژي تنفسي مي باشد.

نوع طراحي و Air bumper: نوع طراحي بدنه از جمله ضد خش بودن از مواردي است كه در برخي از مدل هاي تاپ برند وجود دارد و اما در كنار اين قابليت گارد محافظتي در برندهاي خوب تا ميزان قابل توجهي سلامت دستگاه و حتي وسايل داخل منزل را تضمين خواهد كرد كه مي تواند موردي قابل توجه در هنگام خريد جاروبرقي به شمار برود. حتماً برايتان پيش آمده كه در هنگام جارو كردن منزل جاروبرقي به وسايل و يا ديوار خانه برخورد كند كه اين مورد هم به جاروي شما و هم وسايل موجود در منزل آسيب مي رساند اما وجود گارد محافظتي د ر برخي از انواع جاروبرقي باعث مي شود كه به دليل جنس نرم تر از اين صدمه جلوگيري كند.

اين دسته از موارد در كنار چرخ هاي مناسب در زير جارو، لوازم جاني همراه همچون سري هاي مختلف برايي جاروكشي آسان درزها و مبل ها مي تواند از اهميت ويژه اي برخوردار باشد و در هنگام خريد مورد توجه شما قرار گيرد. حال كه اين نكات را مطالعه نموديد پس مس توانيد با اطلاعاتي كامل تر مدل و حتي مارك جاروبرقي خود را انتخاب كنيد اما درنهايت بايد تأكيد كنيم كه حتماً خريد جاروبرقي خود را از يك فروشگاه معتبر و ماركي مناسب تهيه فرماييد كه خود مي توان تا جاي زيادي بر انتخاب، خريد و حتي قيمتي مناسب تر اهميت داشته باشد.