روش توليد پارتيشن تك جداره

۲۴ بازديد

پارتيشن تكجداره و نقش آن در دكوراسيون فضا به جدا كننده هاي فضا كه براي ايجاد و حفظ حريم خصوصي افراد در مكان هاي مختل استفاده مي شود و باعث ايجاد احساس آرامش بيشتر در فرد مي شود ، پارتيشن مي گويند . امروزه پارتيشن ها از دو نوع دوجداره و تك جداره جايگزين هاي بسيار مناسب و به صرفه اي براي ديوارها هستند و پارتيشن ها به دليل ويژگي هايي كه در ادامه به آن ها اشاره مي كنيم باعث عملكرد بهتر طراحان شده است . پارتيشن علاوه بر جداسازي محيط نقش مهمي در زيباسازي دكوراسيون محيط دارد . پارتيشن هاي تك جداره و دو جداره در انواع مختلفي در بازار موجود هستند و هر كدام ويژگي هاي منحصر به فردي دارند كه به مخاطب اين امكان را مي دهد تا بهترين انتخاب را براي فضاسازي محيط خود داشته باشند .   عكس 1 . كاربرد پارتيشن . مزاياي پارتيشن هاي تكجداره از مزاياي پارتيشن ها مي توان به ابعاد مورد متغير آن ها اشاره كردبه عبارتي مي توان از پارتيشن ها در هر متراژ و هر مساحتي از فضا استفاده كرد و با توجه به سليقه طراح ، از طرح هاي زيبا و متنوع استفاده كرد . با استفاده از پارتيشن تك جداره مي توان فضايي با رعايت حريم شخصي فرد ايجاد كرد تا فرد احساس آرامش بيشتري در محيط داشته باشد . پارتيشن هاي تك جداره با سبك هاي متنوع و نوين با رعايت معيار هاي استاندارد توليد شده اند كه بسته به شرايط محيطي مانند ميزان نور و صدا و... مي توان هر كدام از آنها را به كار گرفت و علاوه بر آن بايد بگويم كه ارتفاع پارتيشن ها نيز بر اساس ارتفاع محيط هاي مختلف متنوع است . براي مثال استفاده از پارتيشن در اماكني مانند اداره و ... سبب حفظ حريم خصوصي افراد و كنترل ميزان نور و صدا و افزايش كارايي محيط مي شود . پارتيشن هاي تك جداره انواع مختلف دارند كه توسط متخصصان ماهر و كاربلد طراحي شده اند و هر كدام داراي ويژگي هاي منحصربفرد و جذابي هستند كه باعث مي شود تا مخاطب داراي گزينه هاي بسياري براي انتخاب باشد .   عكس 2 . نمونه اي از كاربرد پارتيشن تك جداره نكاتي كه بايد در پارتيشن بندي رعايت شود سازندگان پارتيشن هاي تك جداره در ساختن اين نوع پارتيشن ها از مواد مختلف و گوناگون با سطوح متفاوت كيفيت استفاده مي كنند و در نهايت مشتري بر اساس ميل و سليقه خود پارتيشن مورد علاقه خود را انتخاب مي كند . پارتيشن هاي تك جداره از لحاظ پيكربندي انواع مختلفي دارند كه از جمله آنها مي توان به نوع ساده يا منحني دار اشاره كرد ، كه در نهايت يك پارتيشن بند ماهر با در نظر گرفتن شرايط محيطي و ميزان مساحت فضا تشخيص مي دهد كه كدام نوع از پارتيشن ها براي محيط مورد نظر مناسب است . مي توان گفت اغلب پارتيشن ها را به گونه اي طراحي مي كنند كه فاقد هر گونه درز و ... باشند و معيار هاي فني استاندارد در ساخت پارتيشن رعايت شده باشد . به هر ميزان كه كيفيت پارتيشن ساخته شده بالاتر باشد و مطابقت بيشتري با معيار هاي استاندارد فني داشته باشد ، استفاده از آن را نيز بهينه تر مي سازد .   عكس 3 . نمونه اي از كاربرد پارتيشن تك جداره در محيط اداري فوايد استفاده از پارتيشن تك جداره : در زير به چند مورد از مزاياي استفاده از پارتيشن تك جداره اشاره مي كنيم :

  • پارتيشنها داراي انواع مختلفي از طرح و رنگ هاي گوناگون هستند ؛ بنابراين مخاطب براي انتخاب پارتيشن مناسب براي منزل ، شركت و... خود گزينه هاي بسياري براي انتخاب دارد و مي تواند پارتيشن مناسب را مطايق ميل و سليقه اش انتخاب كند .
  • مزيتديگر استفاده از پارتيشن تكجداره سهولت در طرح و نصب است و استفاده از آن علاوه بر بهينه سازي فضا ؛ از اتلاف زمان نيز جلوگيري مي كند .
  • پارتيشنهاي تك جداره وزن نسبتا كمي دارند و به راحتي مي توان آنها را پس از نصب مطابق ميل و سليقه خود جا به جا كرد .
  • پارتيشن هاي تك جداره از لحاظ اقتصادي نيز نسبت به ساير پارتيشن ها به صرفه است و براي تهيه و نصب آنها هزينه زيادي صرف نخواهد شد .
  • پارتيشن تك جداره نسبت به ساير پارتيشن ها فضاي كمتري اشغال مي كنند به همين دليل در فضاسازي صرفه جويي مي شود .
  • پارتيشن هاي تك جداره نيز انواع مختلفي مانند پارتيشن تك جداره شيشه اي كه ميزان نور ورودي به محيط را افزايش مي دهد، دارند .
  • در مكان هايي كه صرفه جويي در متراژ محيط اهميت زيادي دارد ؛ استفاده از پارتيشن هاي تك جداره از اهميت بالايي برخوردار است زيرا بيشترين بهينه سازي در فضا را ايجاد مي كند .

  عكس 4 . نمونه اي از كاربرد پارتيشن تك جداره در فضاي مسكوني . معايب استفاده از پارتيشن تك جداره :

  • پارتيشن تك جداره داراي ضخامت نسبتا كمي است به همين دليل نمي تواند عايق خوبي در برابر گرما و سرما و... باشد.
  • پارتيشن هاي تك جداره تنوع بسياري دارند و انواع مختلفي از آنها خاصيت آگوستيكي ندارند .

عكس 5 . كاربرد متفاوتي از پارتيشن تك جداره . كاربرد پارتيشن تك جداره :

  • پارتيشن هاي تك جداره انتخاب مناسبي جهت تقسيم بندي اماكن اداري و شركتي و ... مي توانند باشند .همچنين براي تقسيم بندي فضاي داخلي منازل و ساير اماكن تجاري متناسب با دكوراسيون مكان مي توان از پارتيشن هاي تكجداره استفاده كرد .
  • از پارتيشن تكجداره مي توان در كار هاي جزئي مانند جدا كردن راه روي ساختمان از ساير قسمت ها ؛ ايجاد حمام مستر در اتاق خواب ؛ تفكيك اتاق بازي از ساير قسمت خانه ؛ تفكيك دو اتاق از يكديگر استفاده كرد .
  • به دليل هزينه پايين پارتيشن تكجداره در بسياري از منازل و ادارجات و ... از اين نوع پارتيشن استفاده مي كنند .

  عكس 6 . كاربرد متفاوتي از پارتيشن تك جداره . روش توليد پارتيشن تك جداره : پارتيشن هاي تك جداره از مصالح و مواد مختلفي مانند ام دي اف ، شيشه ، چوب و... ساخته مي شوند . پارتيشن هاي تك جداره به گونه اي طراحي و ساخته مي شوند كه از هر لحاظ حافظ حريم خصوصي افراد باشند و امكان نصب قفل بر رويشان وجود داشته باشد . پارتيشن هاي تك جداره كه از جنس ام دي اف بر خلاف ساير پارتيشن هاي تك جداره عايق مناسبي در برابر سرما ، گرما و صوت مي باشد اين نوع پارتيشن به دليل عايق سازي مناسب و حفظ حريم شخصي طرفدار زيادي پيدا كرده است .   عكس 7 . پارتيشن تك جداره . راهنماي انتخاب پارتيشن مناسب :

  • نوع پارتيشن تك جداره نيز مانند ساير پارتيشن ها بايد با توجه به شرايط محيطي و عوامل تاثير گذار بر فضاي محيط مانند ميزان نور ، صدا و... انتخاب شود تا در نهايت مشتري رضايت كامل را از انتخاب خود داشته باشد .
  • در انتخاب پارتيشن علاوه بر مواردي كه گفته شد به عوامل ديگري مانند نوع دكوراسيون ، ارتفاع تا سقف و ... توجه مي شود . البته ابعاد پارتيشن را مي توان مطابق با ميل و سليقه مشتريان تغيير داد .

منبع  

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.